reklama

Existuje minimálne jedna „zimofóbka“

Niekto má fóbiu z pavúkov. Iný má strach (čo ja viem) z potkanov. Moja spolubývajúca sa bojí všetkého, čo má zopár nôh, niekoľko krídel a je to zaradené do podskupiny hmyz. No a ja mám strach (prekvapivo?) zo zimy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pravdaže, uvedomujem si, že týmto blogom som si znepriatelila všetkých milovníkov „snežnosti“. Vrátane môjho brata, bývalej spolubývajúcej a všetkých zástancov zimy ako takej. No, čo už. Hádam mi odpustia.

Niežeby som nemala rada sneh. Na moju obhajobu musím povedať, že sneženie je veľmi poetické a poéziu mám rada. Poznáte ten prenádherný pocit, keď vám sneh padá na ksicht a vy sa mu vyhýbate? A čo je krajšie ako zasnežená krajinka ZA OBLOKOM? Nuž a aké fascinujúce sú zamrznuté vločky na skle?! Každá je iná. Jedinečná. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A predsa mi to nestačí. Ten krásny, hebký a jemnulinký sniežik má jednu nevýhodu. Je studený a je mi z neho zima. Nechutne brutálna kosa. Áno, to sa rozumie, že nechodím von len v plavkách! Psychrofóbny* človek určite nepôjde von polonahý a nenechá sa zmrznúť na kosť. Takýto druh samovraždy u nás (hádam si nemyslíte, že som jediná „zimofóbka“ na svete) nie je IN. No a na počudovanie, ani oblečenie á la Eskimák, nepomáha. Vypočítavé zimisko si ma vždy nájde. Asi má na mňa vymyslený nejaký Katka-boj-sa-zimy-radar. Pch!

Ideálny zimný stav by pre mňa trval týždeň. Sedem dní by som sa lyžovala, bežkovala, možno aj sánkovala. Hoci som sánky zavesila na klinec ešte v rannom veku, s istotou viem, že nejaké by sa v pivnici ešte našli. A potom finito! Nasledovala by krásna dlhočizná jar. S bohatým množstvom rozkvitnutých dní, no mne by sa to tak páčilo. Leto krátke, stačil by týždeň. Veď keď sa nechcem dať zmraziť, nenechám sa ani uvariť. A nakoniec by napadala jeseň v podobe pestrofarebných listov. Bola by dlhá, pre vás ostaných pridlhá. No mne by sa to tak páčilo. Pekná predstava.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hej! Teraz ste si už o mne úsudok urobili. Pravdu? Je mi to jedno! Myslite si čo chcete! Je to váš názor a ja vám ho neberiem. Mám strach zo zimy! Na a čo! A vy? Nehovorte mi, že sa ničoho nebojíte, takúto lož vám nezhltnem! Každý má strach z niečoho. Hady, medvede, medúzy, myši a iné nechutne vyzerajúce tvory. Strach z neúspechu, z výsmechu, z ľudskej spoločnosti, z hluku,... Každý nosí v sebe inú „hrôzu“.

Obrázok blogu

Pozn. blog.: Pravdaže, zima nie je mojím jediným „strachom“. Je ich viac (tých strachov), no nateraz vám ich určite neprezradím. Aby ste ma náhodou nimi nezačali strašiť!

* Psychrofóbia- strach zo zimy

Katarína Vargová

Katarína Vargová

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Posadnutosť" bielym a čiernym čajom, čokoládou a knihou ma nikdy neprestane baviť! A preto aj píšem a neprestávam... Zoznam autorových rubrík:  Milé rozhovoryAvanturistické bytie dníKnižná utópiaNa tú nôtuPohľady spoza sietnice

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu